Citat:
Originally posted by JonathanS@Dec 15 2008, 19:05
Sluta nu Peter, du skrämmer ju livet ur alla här.
Det är fullt möjligt att bekräfta avtal (för den nya affärsmodellen) vid nyregistreringar, om man uppföljer vissa kriterier (som att innehavarna accepterar de kommande allmänna villkoren). När det gäller den ekonomiska balansen så är .SE och Registrarerna väldigt jämställda (till skillnad från tidigare, där ombuden inte har/hade en suck). Läget med distansavtalet är densamma som alltid tidigare och det finns även möjlighet att avtala sig "runt detta" om man vill det.
Fortsätt vidare gott folk, det finns inget nytt att se här.
|

hehe JonathanS - vi har dragit detta tidigare och då som nu, så förmedlar jag endast det som .SE´s enmansutredare presenterade (och som "skrämde livet ur mig!").
Och återigen så sa han tydligt att en registrant särskilt skulle behöva acceptera en avtalsbildning dvs det skulle INTE räcka med en kryssruta och avtalsbindningen inskrivet i nåt standardavtal vid en domänregistrering - detta är kanske något du bör få förtydligat av honom istället för att stävja mig ..

Detta gäller ÄVEN den OBS "tvingande ångerrätten" som Daniel upprepade gånger sa att inget företag kunde avtala bort gentemot privatkonsumenter..
"Dont kill the messenger"..
Dessutom är du väl medveten om att jag inte var ensam vid den dragningen som uppfattade det just på detta sätt..