Visa ett inlägg
Oläst 2008-12-15, 10:27 #104
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Sådär, då var det sent omsider gjort (nyss hemkommen från utlandsresa). Önskar att pengarna går till något annat än barncancerfonden, BRIS eller liknande organisationer. Inte alls för att de gör ett dåligt jobb men det finns viktigare välgörenhet som jag tycker bör prioriteras....

Som vadå?
Din plånbok?
Om du inser vad (Barn)cancerfonden har gjort för folk så hade du inte sagt så. Massa barn går bort varje vecka pga cancer i någon form.
Bris mfl ställer upp för barn varje dag och ger stöd och liknande. Utan bris skulle nog antalet självmord bland barn öka markant.
Snälla lilla människa.... Tror du seriöst att jag med min text menade att jag ville ha pengarna själv? Hade du brytt dig om att läsa vad jag skrev så stod det dessutom att jag inte tycker de gör ett dåligt jobb. Visst bör vi försöka bota alla jordens sjukdomar men så länge det inte finns obegränsade resurser, folk inte vill ge bort alla sina pengar och vi kan bosätta oss utanför jordklotet så har vi inte den möjligheten. Det finns dock miljoner människor (många av dessa barn) på jorden som inte ens har mat för dagen och jag anser att det bör gå före cancerforskning.