Citat:
Originally posted by Gustav@Dec 12 2008, 05:51
Varför är folk så upprörda över TV-avgiften? Svensson betalar hundratusentals kronor i skatt varje år och så skriker han över de tusenlapparna som går till SVT. Varför handlar den här tråden inte om de pengarna som går till presstöd eller (fin)kultur? Vad är det som gör TV-avgiften så mycket värre än alla skatter?
Själv så har jag ingen TV, men betalar ändå TV-avgift. Om jag betalar så blir jag inte störd i mitt hem. Det känns som ett bra "köp" med tanke på hur mycket annat skräp som jag betalar för via skattesedeln.
I övrigt så håller jag med er i sak. Självklart ska man inte behöva betala TV-avgiften bara därför att man säljer TV-kort.
|
Jag betalar gärna för det, om jag tittar på det. Men jag tittar inte på TV, se ingen realism i att jag skall bli tvångs ansluten. Min datorn har ingen TV turner inbyggd, att jag sedan kanske tittar på streamad TV. Tv licenser gäller inte streamad TV, utan bara apparater som har tv turner inbyggd.
Så man kan alltså köpa en stor datorskärm, finns upp till 30" och sedan köpa telia digital TV box, och så behöver du inte betala tv licensen.