Visa ett inlägg
Oläst 2008-12-14, 09:48 #32
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Originally posted by Forslunds@Dec 11 2008, 01:35
En ung tjej från Radiotjänsten..
-Hej radiotjänsten, har du någon tv?
-Nej jag har ingen tv..
-okej då stryker vi dig från listan! Förlåt för att jag störde!

1 månad senare.. en annan äldre tant från Radiotjänsten..

Hej vem i bostaden ska vi registrera tv-innehavet med?
-Jag har ingen tv.., ser tv hos kompisarna.
-Vem då? Måste veta så jag kan stryka dig från listan (igen??)
-Det angår inte dig vem jag umgås med... jag har ingen tv i min folkbokförda adress!
-Det tror jag inte på, nu anmäler jag dig att du har TV-innehav från o med idag..
-Jag har ingen tv på min folkbokförda adress?
-Nu har jag anmält dig, du får skicka en motanmälan om du anser att du inte har någon tv..
..Sen svor jag lite och la på..

Trevlig julklapp.. en faktura som ska betalas innan 23e December, inte lär man hinna få tillbaka dom pengarna innan jul! =/ *..Kommunistverksamhet..... synd jag inte tog namnet på hon jag pratade med sist!
Bestrid fakturan och polisanmäl Radiotänst för att de skickat ut blufffakturan! Det borde kunna rubriceras som bedrägeri, eller försök till bedrägeri.

Polisen kan inte göra husrannsakan för att Radiotjänst ska få komma in i hemmet. Det krävs att det finns fängelse i straffskalan för brottet för att det ska vara tillåtet. Skulle Radiotjänst ändå lyckas övertala en ledig polis att komma med så är det bara att låta bli att öppna dörren.

Står de och ringer länge så man upplever detta obehagligt så är det ofrdeande och bör polisanmälas....

Det finns vägar för de förtyckta.... Bara man vet var...

Jag fick själv ett hotbrev av Radiotjänst häromledes. Bolagsverket har gjort om SNI-klassningen och lyckats med konststycket att registrera mitt konsultbolag som:

BRANSCH
Data, It & Telekommunikation
Dataprogrammering

VERKSAMHET / ÄNDAMÅL
Bolaget skall bedriva konsultverksamhet, rådgivning, mentorskap, konstruktion och försäljning av programvaror och komponenter samt därmed förenlig verksamhet.

BIFIRMAS VERKSAMHET / ÄNDAMÅL
För den del av verksamheten som avser konsultverksamhet inom IT-området som riktar sig mot telekommuni= kationsföretag.

SVENSK NÄRINGSGRENSINDELNING - SNI
62010 - Dataprogrammering
46510 - Partihandel med datorer och kringutrustning samt programvara

Detta tolkar Radiotjänst som att vi säljer TV-apparater eller TV-kort till datorer.
-----------------------------

Man häpnar av bestörtning....
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat