Citat:
Originally posted by gummianka@Dec 13 2008, 07:00
När det gäller eftersändning så är det ju förutom ovanstående anledning så att det för Posten innebär dubbel hantering (precis som med returhantering) något som det väl är rimligt att den som använder tjänsten betalar.
Är det sen så att man själv, eller dom företag man har relationer med, inte lider av att dom inte kan nå en på optimalt sätt, så är det ju inga problem (och som sagt, returer är enklare för Posten en eftersändning) men jag tror inte (även om jag blir mer och mer osäker) att Conny tycker att andra ska sitta och göra jobb åt honom utan att få betalt.
|
Det är inte jag som använder tjänsten, det är de som skickar reklam och annat junk till min adress. Jag vägrar att betala för detta. Avsändaren har betalat porto så posten har fått betalt för att hantera detta, det har inget med mig att göra på annat sätt än att jag är utsedd av avsändaren som måltavla....
Jag kollar adressen till mina kunder via det centrala skatteregistret (de flesta register utgåt från det) som administreras av folkbokföringsenheten inom skatteverket, och det kostar mig 1 SEK per adress att få det automatiskt ifyllt i mitt affärsssytem. Billigt tycker jag, jag kan göra det manuellt och då kostar det inget, men tar min tid i anspråk.
Det är inte mitt ansvar att uppdatera spammarnmas adressregister och definitivt inte på min bekostnad.