Citat:
Originally posted by Magnus_A@Dec 12 2008, 11:31
Din länktext i inlänkarna är mestadels bläckpatron och inte bläckpatroner (förhållande 3:1). Och följdriktigt ligger du på plats 9 vid en sökning på bläckpatron och på plats 18 vid en sökning på bläckpatroner.
Man får alltså den placering man optimerar för.
Detta tips fick du alldeles gratis. Kom ihåg mig i din aftonbön.
|
Det nyckelord man vill ranka på är inte det viktigaste ordet som bör finnas i ankartexten ... det trodde jag "alla" som sysslade med SEO redan visste.
Själv skulle jag dryga ut med fler inlänkar med ankartexter som:
skrivare
fotopapper (om man nu säljer det)
färgpatroner
laserskrivare
skrivarpatroner
Men, tyvärr, så ser de allra flesta SEO-företag (optimerare) enkom till vart det finns "många sökningar".
bläckpatron, bläckpatroner, toner, skrivare, färgpatroner etc är inte "buying keywords", och jag har svårt att tro att det är de sökorden som ger flest kunder.
"Buying keywords" är de som är mycket mer specifika, de som ligger i "long tail", med märke-modell, i sökningarna
/Patrik Berggren