Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Dec 2004
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Dec 2004
|
Kan bara instämma i najk's kommentarer att man möts av ett fönster där man måste scrolla för att se nåt annat än meny och header. Jag hade till att börja med satsat på att göra vänstermenyn något smalare och lyfta upp nån produkt istället för trygg e-handel-loggan.
Nyhetsbrev-rutan tycker jag också tar för mycket plats. Jag hade flyttat formuläret till en egen sida, alternativt bara ha ett enda input-fält för mailadressen. Som det är nu så blir det väldigt plottrigt. (Edit: när jag uppdaterade sidan så hittar jag inte nyhetsbrev-rutan längre, undrar vart den tog vägen)
I footern hade jag nog slått ihop Betalning/Leveranstid/Fraktkostnad till endast "Villkor" kort och gott, varför krångla till det för besökaren att göra ett val, när han ändå kommer till samma sida oavsett länk? Dessutom känns villkoren lite överambitiösa med "i händelse av krig" osv, bättre att försöka korta ner det och göra det mer läsvänligt istället.
När det gäller både produktlistorna (eller kategorierna eller vad man ska kalla det) och själva produktsidorna så får jag en väldigt "avlång känsla". Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men nånting är det som gör att det är svårt att koncentrera sig på själva produkterna, detta gäller speciellt när det blir många produkter per sida. Tror det är att alla element har en tunn ram runt sig i en avvikande färg.
Sen består startsidan av drygt 60 tabeller, det är kanske inte helt lyckat... Men det är ju inget som besökaren ser som tur är.
|