Ämne: POSTEN SUGER
Visa ett inlägg
Oläst 2008-12-12, 22:43 #22
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Citat:
Ursprungligen postat av martinh
För att se det från andra sidan en sekund, så kan man bli mörkrädd hur många företag helt verkar ointreserade av sin post - även om företaget i övrigt är seriöst. Varje vecka får man ta hand om och returnera post till företag som helt enkelt inte lämnar in eftersändning, inte meddelar avsändaren om rätt adress (år efter år), inte märker upp var de finns eller helt enkelt envisas med att inte ha en brevlåda
Privatpersoner kan ju vara allmänt slöa, men företag borde ju tänka steget längre. Kan ju vara ekonomiskt viktigt...

Det finns även företag som ignorerar adressändringar. Vi flyttade för 4 månader sedan, trots 3-10 samtal och 1-2 brev hade fram till förra veckan Telia, Tre, Securitas och SEB fortfarande fel adress till oss i vissa system. Storföretag sitter ibland på så många olika system och när man anmäler adressändring ändrar dom bara i ett av X olika system.
Enbart SEB (SE-Banken) hade min adress i 6 olika register !!! som var helt osynkroniserade. När jag skriftligen anmälde en felaktig adress på mitt kontoutdrag så ändrade de det på ETT ställe, nästa månad så vad det ett annat ställe osv... efter ett år lyckades de få alla adresser rätt...
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat