Ämne: POSTEN SUGER
Visa ett inlägg
Oläst 2008-12-12, 22:40 #21
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Originally posted by martinh@Dec 12 2008, 21:00
För att se det från andra sidan en sekund, så kan man bli mörkrädd hur många företag helt verkar ointreserade av sin post - även om företaget i övrigt är seriöst. Varje vecka får man ta hand om och returnera post till företag som helt enkelt inte lämnar in eftersändning, inte meddelar avsändaren om rätt adress (år efter år), inte märker upp var de finns eller helt enkelt envisas med att inte ha en brevlåda!
Privatpersoner kan ju vara allmänt slöa, men företag borde ju tänka steget längre. Kan ju vara ekonomiskt viktigt...
Eftersändning kostar ju pengar, varför det. Till och med adressändring kostar pengar, varför det?

När jag flyttar vägrar jag att betala posten för att de ska eftersända reklam, bluffakturor och annat skit....

Jag kan tänka mig att göra en adressändring genom posten för att underlätta för posten så de slipper att returhanteringen blir jobbig... men då bporde jag få tack av posten, inte betala för det. Jag meddelar de kunder och leverantörer jag vill ha fortsatt kontakt med vart jag tar vägen, resten skiter jag i...

Man kan göra gratis adressändring hos skattemyndigheten.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat