Visa ett inlägg
Oläst 2008-12-12, 20:48 #4
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Originally posted by Finnmera@Dec 12 2008, 21:00

Du bör rensa bort ett sökord dock så tror jag inte att du budar mot dig självt då bara det ena räknas ju vid varje visning, om anledningen är att du vill testa olika texter så kan du ju nyttja att du kan göra flera alternativa texter i en annonsgrupp som roterar för att optimera CTR:en mm.
Jag kör alternativa texter för varje sökord. Att det har blivit dubbletter av vissa sökord beror endast på att jag råkar lägga in samma ord flera gånger. Jag spenderar någon timme varje månad med att slänga in nya sökord. Kontot är uppdelat i flera kampanjer och de löper parallellt. Det händer alltså att jag lägger till ett sökord i en kampanj som redan fanns i en annan.

Kan du motivera varför jag bör rensa bort ett sökord? Det känns som om Google verkar sköta det där ganska bra per automatik och jag ser ingen anledning till att Google skulle straffa mig pga ett stökigt konto. Men jag kan ju ha fel. När det gäller AdWords så går jag alltid på känsla, eftersom jag saknar faktakunskap.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat