Ämne: POSTEN SUGER
Visa ett inlägg
Oläst 2008-12-12, 04:42 #8
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Originally posted by ConnyWesth@Dec 12 2008, 01:59
Varje försändelse hanteras av ca 40 personer innan den når adressaten, i alla fall var det så när jag jobbade på posten i mitten på 80-talet.
Problemet idag är väl snarare det motsatta, att allt, inkl. optisk läsning av adresser sker maskinellt.

Det var roligare förr, helt klart, Posten var en trevlig familj att växa upp i, speciellt post och pakethanteringen i Västberga/Söder, men den hanteringen är ju helt enkelt inte ekonomiskt försvarbar idag, det är en annan värld, idag får man nog inte jobba på Posten som 12 åring, oavsett vem ens mamma är, eller göra världens största gummibandsstudsboll på arbetstid.

Men jag tycker hanteringen av Posten är sorglig, från separationen av Kassaservice, för att sen lägga ner det, och att man nu t.ex. tar bort dessa tjänster från lantbrevbäringen, jag är helt på det klara med att posthantering á la 80-tal inte är försvarbar idag, och i mångt och mycket inte behövs, men många av dom tjänster man avvecklat handlar ju om grundläggande behov som staten bör se till att dom tillhandahåll om man t.ex. inte vill avveckla glesbygden helt.
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat