Ämne: POSTEN SUGER
Visa ett inlägg
Oläst 2008-12-12, 00:57 #5
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Originally posted by robertsson@Dec 12 2008, 01:40
Nu är jag så djävla sur på posten så jag kokar. Gjorde en beställning från england den 20:e nov som skickades med DPD paket den 24:e och den 27:e nov ändrades statusen på postens hemsida till "adressanten okänd, paketet returneras". Jag ringde posten för att få klarhet i vad som hänt och varför det inte levererats, men det gick inte få några besked. Det tog ända till den 8:e dec innan paketet var tillbaka hos avsändaren, som kontrollerade adressuppgifterna och skickade igen den 10:e dec. Och så igår händer samma sak, statusen ändras till "adressanten okänd, paketet returneras" och paketet är åter på väg att lämna Sverige.

Vad ska man göra? Man känner sig djälva hopplös, finns ingen posten som vet nått eller har lust hjälpa till. Chafförerna som kör ut paketen verkar vara riktiga djävla megaidioter utan grundläggande läskunskaper och man som kund kan inte få sitt paketet som man betalt stora pengar för och är i akut behov av.

HATA POSTEN!
Gå in på kontoret och kräv att få träffa den lokala chefen och visa upp dig och kräv en förklaring, gå inte därifrån förrän du får en rimlig förklaring och att du klargör för denne att du kräver ekoomisk ersättning eftersom du inte kan leverera en beställd vara till din kund (elelr vad du nu har för giltiga skäl).
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat