Ämne: Tävling
Visa ett inlägg
Oläst 2004-10-20, 02:01 #63
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Oct 2003
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas
Tror varken du eller jag eller någon annan här har så känslig verksamhet att vi inte klarar att servern är otillgänglig 10 sekunder 03:15 varje onsdag för en reboot, så letar vi inte webbhotell i lågpristräsket tror jag vi klarar oss väldigt bra.

En reboot av en tekniker på ett webbhotell är i mina ögon ett bra tecken, då har killen/tjejen koll på servern och har aningen uppgraderat nåt eller så såg man andra problem som löstes med en reboot, positivt och bra reklam.

System is going down for reboot NOW!

Thomas
Håller med. Jag diskuterade bara utifrån argumentet att nå de magiska 100...
En windowsmaskin skadar det sällan att starta om regelbundet medan jag ibland inte förstår varför man regelbundet startar om en NIX-maskin. Huvudsaken är ju att allt går så smidigt som möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Thomas
Citat:
Dessutom så när man får felmeddelanden så kommer ett meddelande i headern som skickar errornumret, så länge det är errornummer 200 så är allt lugnt, (vet dock inte om testet mäter detta) detta skickas automagiskt med webservern och har inget med koden att göra.

Det kan man inte förutsätta, allt fler webbsidor bygger på mod_rewrite exempelvis WN, och då sätts detta ur spel.

Thomas
Det är ju svårt att veta vilka HTTP-status som är ok generellt sett. Men i ett test som detta har man ju möjlighet att anpassa efter varje webbplats och kolla efter 200, 304 eller 302 eller vad som kan tänkas användas. Utifrån detta kan man ju utöka med statistik och kolla både status på port 80/443 samt ping för att se vilka sorts problem som dyker upp.
Anders är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat