Citat:
Originally posted by DreamLogistics@Dec 11 2008, 15:06
Att visa ha service i alla lägen vinner du på. Sedan om det är bra för ditt företag om dina paket går sönder är en annan sak. Kunden kanske tycker att ditt företag är oseriöst som har så dåligt emballage och nästa gång väljer en annan aktör med bättre emballage.
Service är en sak men lika viktigt är fraktsätt, leveranstid, emballage, utlämning med mera. I ditt fall är det inget fel på servicen men hur är det med kunden leveranstid om det går sönder?
Som ni säkert förstår är det bara några idéer på hur man kan se på det men tycker det är en intressant ämne. Kul med ännu mer inblick från Posten värld Conny, tack!
|
Nej dåligt emballage får man inga pluspoäng för. Men i de fall man rimligen paketerat bra och det ändå skadas då har kunden oftast (under de tre år jag skickat saker alltid skulle jag vilja säga) förstått att det är sådant som tyvärr händer ibland utan att det just är någons fel. Och då brukar de bli mycket glada när man tar på sig det hela, alltså gör lite mer än kunden oftast förväntat sig.
Jag skickar varor som väger 20-30 kg och vill man förstöra innehållet lyckas man hur väl det än är emballerat. Det är svårt att få det att tåla ett fall på en meter eller mer vilket helt klart har hänt ibland. Men som sagt, det är en kompromiss. Det går ju att skicka det på pall om man vill det. Men ekonomiskt blir det inte.
Conny du som har inside information, vågar du svara på om det på Posten är som i Karl Bertil Jonssons jul att alla paket med orange klisterlappar får sig en extra omgång