Citat:
Originally posted by gummianka@Dec 10 2008, 07:59
Jag har som sagt inga problem med att man uttrycker missnöje, men vi är ju långt bortom det, nu ska Tomas polisanmäla Sten, för mig är det uppenbart att om Tomas hade velat ha en lösning, så hade han svalt stoltheten eller vad det nu är som står i vägen, och efter inlägg 3 ringt Sten och köpt ett serviceavtal á 800 kr så hade problemet varit ur vägen.
Så varför fortsätter han *?
|
Det handlar om det Conny skriver, jag ogillar skarpt att bli illa behandlad av näringsidkare - och jag ringde Sten 2 gånger och ändå vidhåller han att ett enligt honom gammalt obetalt serviceavtal ligger mig till last.... detta trots att jag båda gångerna talar om att jag VILL BETALA. Och det avtalet väljer han först efter denna diskussion säga att det ligger inte mig till last längre, jovisst du. Ja jag vill inte ha med dem att göra längre, hur många gånger ska man behöva ringa och på vilket sätt ska man behöva krypa för att åtnjuta ynnesten att bli hjälpt av ett vinstdrivande företag när man erbjuder sig att betala?
Sen kan jag inte rå för att precis som jag blir mäkta irriterad på irrationellt och stöddigt bemötande också reagerar kraftigt på beskyllningar om sabotage mm. Jag gör dessutom faktiskt skillnad på person och företag. Vore det du gummianka skulle jag inte bli lika irriterad, det har helt enkelt mer tyngd och allvar över sig när en representant för ett företag kastar ur sig anklagelser. Eller om man vill så, det tyder på osedvanligt dåligt omdöme att göra det som representant för ett företag, det riskerar ju att slå tillbaka inte bara på personen utan företaget och därmed ev. kollegor.
Som svar på din fråga - Så varför fotsätter han?
Ja det tycker jag du själv ska ta en funderare på, särskilt med ledning av svaret ovan. Passa också på att ställ dig frågan vad får jag ut av detta. Konkurerrar jag kanske med Unicell och TJÄNAR något på att smutskasta. Eller handlar det helt enkelt om ett osedvanligt taskigt kundbemötande som trots att kunden (jag) upprepade gånger vill göra rätt för mig ändå blir illa bemött? Ja vad tror du själv?
Till sist en fråga jag gärna upprepar, vad är det för verksamhet du har på nätet gummianka? Det framgår inte av din profil eftersom hemsidan inte finns, mer än att den är "ondskefull". Det är alltid intressant att veta lite om vilka man diskuterar med. Det gör ofta diskussionerna mer relevanta och risken för osakligheter och andra avarter du tycker dig se på internet minskar betydligt med en identifierbar avsändare vilket jag tycker är bra.