Citat:
Originally posted by gummianka@Dec 10 2008, 07:59
Jag har däremot svårt för att Conny som någon slag förkämpe för sanning och rättvisa väljer att rikta sin negativa energi mot något, utan att ha något som helst egenintresse i frågan, det var dessutom ett hårklyveri av rejäla mått saken gällde, påståendet var att SPCS tar ut en årsavgift för att använda deras program, vilket stämmer för vissa (och i övrigt jämförbara) program.
Så, varför väljer Conny att göra detta ? Jag vet inte, men det är för mig en intressant fråga, jag gissar att Conny mer eller mindre dagligen stöter på felaktigheter och kanske direkta lögner, som han låter passera.
|
Ofta är jag kund och köpare av både programvaror, digitalkameror, datorer, bilar, mjölk, pizza, bensin m.m.
När jag är i rollen som kund så vill jag inte bli bemött med den attityd som Sten har visat här på forumet mot Tomas J. Det är mitt egenintresse öppet och ärligt redovisat.
Det händer titt som tätt att jag träffar på människor som beter sig som Sten gjorde eller har samma typ av attityd gentemot kunder. Jag har lärt mig med åren (jag är 44 idag) att aldrig acceptera en nedlåtande attityd av en leverantör, eller av någon annan heller för den delen, inte ens av myndighetspersoner. Jag biter tillbaks, och det så rejält, att jag hoppas de lär sig till nästa gång, att de måste ändra attityd. Det ska vara obehagligt att behandla andra människor illa, det är min inställning.
Världen är full av stöddiga människor som agerar med en nedlåtande attityd, jag är väl kanske en person som hatar det jag ser och ställer upp och slåss på barrikaderna när jag har möjlighet att göra det. Om männsiskor bara tiger still och accepterar nedlåtande attityder så tar motparten det för givet att det är ett helt OK beteende och kommer att fortsätta. Men känns det i plånboken så brukar de flesta ändra attityd ganska snart.
Jag avskyr när jag blir varse om lögner och fulknep att lura någon. Då ser jag rött... Kanske har jag en mycket hård inställning till detta eftersom jag själv har råkat ut för människor som ljuger mig rakt upp i ansiktet. Ofta för att få mig att göra saker som jag annars aldrig skulle befatta mig med.
Som du sett här på WN i många diskussionstrådar så försöker jag bidra med det jag kan och den erfarenhet jag har. Det gör jag gratis. Jag har även glädje och praktisk nytta av vad andra skriver här på forumet. Var och en behöver inte bidra med så mycket men det är helheten som blir värdet för mig. Jag har hållit på och läst och skrivit i olika eForum sedan 1988 när jag först skaffade mig mitt första 2400 bps-modem. Den glädje som olika eForum skänkt mig sedan dess är "priceless" (ovärderlig).
Detta var en sammanfattning av mitt egenintresse!