Citat:
Ursprungligen postat av Tomas J
Skönt att du i alla fall tror på marknadsekonomin, det är ju dess krafter som bla visas här och på Unicells forum.
|
Jaha, vad korkad jag är, jag trodde det vi såg här var det som har blivit det allrådande, nästan mob eller drevliknande klimatet på Internet, och att marknadsekonomins krafter visar sig i röda eller svarta siffror på balansräkningen.
Citat:
Ursprungligen postat av Thir13teen
Du har tyckt tvärtemot alla andra sedan trådens början och nu tar du i så tårarna nästan sprutar. Varför är du så emot att folk uttrycker sitt missnöje över ett företags handlande på ett forum? Tycker du att alla ska vara missnöjda i det tysta? Isåfall är inte Internet något för dig, här talar man väldigt fritt och det är det som är så bra. Vad är det du vill åstadkomma?
|
Men vänta nu, vad är det du säger, att alla andra inte håller med mig ? Nu blir jag rädd…kanske till och med ledsen, men tårarna sprutar ? Har någon sagt någon gång att du kanske har lite väl livlig fantasi ?
Jag har aldrig reagerat på ATT Thomas J uttryckt sitt missnöje här eller någon annanstans, så det är din värdering av det, jag har däremot reagerat på dels hur det görs, och att man någonstans har svårt att ”se sin plats in the grand scheme of things”, mer om det strax.
Jag har däremot svårt för att Conny som någon slag förkämpe för sanning och rättvisa väljer att rikta sin negativa energi mot något, utan att ha något som helst egenintresse i frågan, det var dessutom ett hårklyveri av rejäla mått saken gällde, påståendet var att SPCS tar ut en årsavgift för att använda deras program, vilket stämmer för vissa (och i övrigt jämförbara) program.
Så, varför väljer Conny att göra detta ? Jag vet inte, men det är för mig en intressant fråga, jag gissar att Conny mer eller mindre dagligen stöter på felaktigheter och kanske direkta lögner, som han låter passera.
In the grand scheme of things var det. Dom berörde detta I programmet “Beckman, Olsson & Can” häromdan, rekommenderas
(där också Alex Schulman, som jag nästan börjar tro har en bipolär personlighetsstörning, efter att ha sett honom stå och nästan gråta i TV för att någon sa något dumt till honom, gör ett sansat, nästan intelligent intryck)
Först och främst, för att ”alla” tycker något innebär det ju inte att det är rätt, och detta gäller i ännu större utsträckning på Internet, och säger man då ” I så fall är inte Internet något för dig” så har man spikat Internet som klagomur och alla drevs moder.
Jag har som sagt inga problem med att man uttrycker missnöje, men vi är ju långt bortom det, nu ska Tomas polisanmäla Sten, för mig är det uppenbart att om Tomas hade velat ha en lösning, så hade han svalt stoltheten eller vad det nu är som står i vägen, och efter inlägg 3 ringt Sten och köpt ett serviceavtal á 800 kr så hade problemet varit ur vägen.
Så varför fortsätter han ?
Jag säger inte att ni har fel, ni kan till och med ha rätt, och som jag säger, har Sten en undermålig produkt så fasas den ju ut från marknaden, men jag förstår fortfarande inte den här önskan om undergång från andra, utomstående parter, det är ju extremt lätt att stå utifrån och peka finger mot någon annan.
Så om jag frågar dig ” Thir13teen” , varför väljer du att lägga tid på att vidarebefordra negativa åsikter om något som du som utomstående ju de facto inte kan veta om det är sant eller inte, snarare än att lägga den på att skapa något eget positivt ?
Jag förstår faktiskt inte riktigt varför Unicell har ett forum överhuvudtaget, när själva grunden i affärsmodellen är årliga serviceavtal, så det är ju bara korkat, sen kan man ju säga att det är extremt ovanligt med ocensurerade företagsbloggar/forum.
In the grand scheme of things så går det ju såklart att hitta negativa åsikter om ALLA företag, inkl. IKEA. När det begav sig fanns det en sida på Internet som hette ”Hata Inet Data”, dessa åsikter ska självklart tas på allvar, men som alltid i livet så får man väl fråga sig vad man själv har för delaktighet i det uppståndna problemet.