Visa ett inlägg
Oläst 2008-12-07, 21:48 #7
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Mina 8000-10000 kr var inte direkt beräknade på heltids lön eftersom det är svårt att jobba heltid med två jobb samtidigt om man säger så.

Jag har ingen egen "produkt" än i den bemärkelsen, det jag dock har är lösningen på hur jag själv skall konstruera och bygga upp min egen maskinhall. Alltså inte köpa in färdiga maskiner för flertalet hundratusentals kronor utan själv lägga ner tiden och mödan med att konstruera dessa för kanske en fjärde eller femtedel av priset som en färdig maskin skulle kosta. Tanken fanns även att eventuellt i framtiden om det visar sig fungera bra kanske sälja även maskinerna och utbildning på dom, dock ett sido projekt.

Jag har dock även lite små tankar på färdiga produkter som man eventuellt skulle kunna falla tillbaks på om man inte har tillräckligt stor order ingång på de andra kundarbetena.
Tanken med min verksamhet är att erbjuda mina tänkta kunder möjligheten att få föremål fram frästa ur diverse material. Kan vara allt från skåps luckor, dörrar, delar till båtar/bilar/flygplan, inrednings detaljer, möbler, gravyr av skyltar eller ja allt möjligt egentligen.

Finns även tankar om att om grund idén går bra utveckla min verkstad för även annan verksamhet än enbart trä och plast, drömmen är en fullskalig mekanisk verkstad av något slag men det får nog vänta tills marknaden har återhämtat sig samt att det kostar oerhört mycket pengar att syssla med sådan verksamhet.

ztream: Jag filtrerar allt jag läser och troligen kommer det sluta med att den dag jag tar steget till eget företag kommer kontakta någon som har expertis i ämnet som hjälper mig med hur jag skall lägga fram saker och ting.

Mvh,
Viper
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat