Visa ett inlägg
Oläst 2008-12-05, 20:18 #28
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
Citat:
Ursprungligen postat av Conth
Eftersom jag betalar min TV licens bör jag då inte ha fri tillgång till allt som har spelats på radion? Eller vad är skillnaden menar du på att jag spelar in låten via radio eller att jag hämtar samma sak på nätet som jag nyss hörde på radio? Drabbar det artisten mer när jag hämtar låten på nätet för att jag glömde trycka på REC-knappen? Varför i så fall?
Då gissar jag att du Inte laddar ner utan att du spelar in all musik du vill ha som du inte köper ?
Eftersom det de facto ÄR olagligt och jag gissar att du föredrar den lagliga metoden framför den olagliga?
(men helt ärligt så tror jag att du svarar nej på den frågan och egentligen inser själv hur korkat det där var, jag vet inte vart du hittar i TV licens(avtalet) att du skulle ha fri tillgång till allt material dom någonsin sänt, att du får tillåtelse att "ta" något en gång innebär ju inte per automatik att det ALLTID är okej att ta det därefter, problemet att förstå det tror jag inte att du har när det gäller andra saker)
Kan bara hålla med Gummianka.

Bara för att du slumrade till under biofilmen, eller teaterföreställningen, ger det ju inte dig rätt att se om filmen eller teaterföreställningen. Samma sak med tv-licensen - bommar du chansen så är felet ditt, tv-leverantören har följt avtalet och problemet är ditt...

Det som är skrämmande med Ipred är ju det faktum att man ger företag rätt att ta del av uppgifter som hittills bara varit tillgängliga för rättsvårdande myndigheter. Det är det som är det läskiga, tycker jag.

Huruvida det sedan räcker med dessa uppgifter eller inte beror nog väldigt mycket på situationen. Sannolikt behövs det stödbevisning för att få ihop ett hållbart fall.

En större fara är nog fortsättningen på detta - när Ipred används för att se till att du får ditt internetabonnemang avstängt på grund av att du bryter mot internetleverantörens regler. Då vi då talar om avtalsbrott kan du aldrig riktigt skydda dig, för du kan aldrig få det ordentligt prövat.