Ämne: Bokföring
Visa ett inlägg
Oläst 2008-12-04, 20:02 #6
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Jag har provat båda varianterna.

Tycker inte det är så komplicerat att göra boföringen själv, det kan vara kanska kul om man gör det varje dag, då är det aldrig mycket jobb. Däremot kan det bli liggande och då blir det jobbigt att komma i kapp, mest för att jag hatar att sortera kvitton!!! Fakturering kan man sköta nästan automatiskt inifrån programmet.

Revisorn gör alltid bokslutet. Just nu har jag redovisningsbyrå och har haft det de senaste tre åren. Kanske kommer jag att göra det själv i fortsättningen, då jag vill ha snabbare feedback och mer kontroll hur saker bokförs. Jag har drivit företaget sedan 1999 och har väl totalt använt byrå för fyra av de 9 åren. Olika byråer kan dock skilja ordentligt i årskostnad. Timpriset är här helt irrelevant, det beror på hur många timmar de lägger ned på jobbet. Nuvarande byrån kostar väl ca 25 000 SEK (300-450 SEK/tim) men dyraste kostade 128 000 SEK (650 SEK/tim) för samma jobb.

Jag använder SPCS/VISMA Administration 1000, det kostar en del i inköp typ 6500 + moms och 3000 i årligt serviceavtal. Jag tycker det är så bra att jag inte kan tänka mig att byta, skulle dock vilja ha Administarion 2000 där man har beställning till leverantörer och Offertmodulerna med oxo. Brukar få erbjudande en gång om året att uppgradera men har inte gjort det ännu.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat