Visa ett inlägg
Oläst 2008-12-04, 08:55 #58
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Jag skulle personligen vilja se vad prövningen av PirateBay ger innan man verkligen röstar igenom IPRED (jag har starka invändningar mot lagen, men tror att den är nödvändig, om lagen används felaktigt så är jag övertygad om att den kommer ändras, 10.000 fildelare är också 10.000 som ska rösta i nästa val)

Nu har man ändrat så att det bara gäller dom som laddar upp filer, vilket såklart bara är en populistisk omskrivning då det tekniskt inte spelar någon roll när det gäller torrenter.

Men rent tekniskt när det gäller just torrenter, så tycker jag inte att argumentet att TPB inte lagrar några filer håller, vad ÄR en fil ? Om du lagrar en fil på din FAT32 disk idag, är inte den (nödvändiga)delen av filen som lagras i filallokeringstabellen en del av filen ? Vad är en torrent om inte en filallokeringstabell för internet, eller?

Det bästa sättet att aktivt förhindra användandet av IPRED tycker jag är att öppna upp alla trådlösa nätverk,nerladdning via ett öppet trådlöst nätverk utan abbonemangstvång bör vara i princip omöjligt att pröva juridiskt...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat