|
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Nov 2005
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Nov 2005
|
Tack jag uppskattar att ni försöker lösa mina fraktproblem men det var inte vitsen med tråden. Jag ville ha svar på de tre frågorna ovan för att få igång en diskussion kring dessa
1) Ni övriga e-handlare vilka kostnader bakar ni in i era frakter? Ränkar ni med att täcka enbart porto i er fraktkostnad ni tar från kund, eller även övriga kostnader som har med frakthantering att göra?
2) Vad har ni för frakt/olika fraktsatser i er butik ?
3) Vad är den faktiska fraktkostnaden per sändning, dvs sponsrar ni med ett antal kr per paket i så fall hur många?
och Ja Barateau, jag har redan väldigt bra avtal med Schenker eftersom jag samarbetar med logistiksföretag, så det är inte där problemet ligger
Conny du har en del bra idéer, problemet är att en del av dem fungerar bra i teorin men ganska illa i verkligheten, och sedan tror jag du missuppfattat mina marginaler, de ligger på samma som de flesta presentbutiker och liknande. Hade datorbutikerna mina marginaler skulle de jubla av fröjd, så allt är relativt. Sedan undrar jag om du verkligen drivit e-handel själv med en väldigt priskänslig målgrupp? Det är välkänt att djurbranschen ÄR en oroligt dålig bransch att jobba med.
|