Visa ett inlägg
Oläst 2008-12-02, 10:19 #3
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2005
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SweCats avatar

Reg.datum: Nov 2005
Har räknat, och säljer du som jag gör väldigt många produkter är det väldigt svårt eftersom en del produkter kan du bara inte höja. Jag har varor som klösträd som kostar sådär 200 att skicka, och sedan småsaker som kostar kanske bara 20 kr att skicka, och då pratar vi enbart portokostnad.

Men som alla ehandlare så vet ni att det som kostar med frakter inte bara är frakten, utan emballage, tid det tar att hantera, returfrakter för de som inte löser ut sina paket m.m. Kostnaderna ska tas någonstans, så är det för alla butiker, och prishöjningar går till en viss del man knappast till allt.

En del går att höja, men eftersom kunderna köper så små produkter säg 4 leksaker, då räcker de 4 kr i tillägg som jag kan göra inte till för att täcka frakterna.

En del av problemer är att kunderna vill köpa väldigt små saker, och då blir fraktproportioenran fel, och det finns heller inte marginaler att lägga på frakten på priserna. Speciellt inte som kunderna har stenkoll på det lägsta priset och är extremt priskänsliga. Så funderingen är ska kunderna få köpa små saker, eller ska man helt nekelt sätta en minsta ordersumma och sänka frakterna

Kom på en ny fråga som jag gärna också vill ha svar på. Ni övriga e-handlare vilka kostnader bakar ni in i era frakter? Ränkar ni med att täcka enbart porto i er fraktkostnad ni tar från kund, eller även övriga kostnader som har med frakthantering att göra?
SweCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat