Nykomling
|
|
Reg.datum: Oct 2008
|
|
Nykomling
Reg.datum: Oct 2008
|
Tror att många företagare särskilt småföretagare känner väldigt starkt för sina produkter och företag. Tänk hur många sömnlösa nätter och långa dagar man jobbat på att utveckla en produkt, till slut känns den som ens egna barn. Jag vet hur hårt det kan kännas att få sådan kritik, ofta tar man det, men ibland kan det göra ont.
Hursomhelst så påminner Sten mig mycket om vår tryckeri gubbe, som alltid gör ett super jobb, med bra service men med en sur min. Vilket jag tycker är underligt men vi kommer fortsätta lämna in vårt tryckmaterial till honom.
Det är ganska unikt (sällsynt) för att företag att ha ett öppet forum där man kan diskutera och få support. Att Sten sedan verkligen läser trådarna, går in och följer upp problemen som beskrivs innan han svarar är också otroligt bra service(!), synd bara att han förutom att svara också försöker "sätta dit" kunder när de haft fel. Bra service är att le även när du vet att du har rätt. Sen att de även svarar på bokförings frågor samt publicerat en manual om hur man lär som bokföring så tänker de rätt. Men låt bara bli att alltid visa att ni har rätt.
Sen tycker jag det var riktigt onödigt av Conny att gå in på deras forum och fortsätta tjafset, varför?
För bara en vecka sedan valde vi att byta till Unibas på en Vista dator. Tycker det är ett program som låter oss registrera de löpande dagliga verifikationerna mycket snabbare än tidigare. De har även instruktions videor om hur man utför de vanligaste funktionerna i programmet, (service!). Jag fick också hjälp på telefon några gånger i början, (utan service avtal) Unicell tänker nog mycket på service till företagare, men kanske borde anlita en trevlig PR tjej för att sköta kundkontakterna?
|