Citat:
Originally posted by WebboT@Nov 17 2008, 05:58
På din första fråga: Kvalitetsresultat i AdWords, Är "Jätte bra" standard?
Nej.
På din andra fråga: Hur ser era kvalitetsresultat ut enligt Google?
Jag har plockat bort de ord som inte rankade som "Jättebra" och endast fokuserat på de som rankar "Jättebra.
Google har ju gjort en massa ändringar den senaste tiden.
Nu t.ex. så avgörs din kvalitet 'live' vid varje sökning som görs.
Om vi förutsätter att din landningssida och annonstext är något så när relevant, så är CTR den viktigaste parametern som avgör din Quality Score.
Alla dina annonsers/kampanjers CTR påverkar varandra.
Säg att du t.ex. kört kampanjer tidigare till en viss landningssida med en hög CTR.
Om du nu skapar en nu kampanj med exakt samma landningssida så kommer du tillgodogöra dig en hel del pluspoäng i Quality Score p.g.a. att du din historik ser bra ut.
Det är nog inte så många som tänker på att varje enstaka sökords CTR i hela Adworskontot påverkar framtida annonnsers Quality Score.
Det betyder att det inte är direkt bra att ha kampanjer med låg CTR, eftersom det kommer att påverka din Quality Score på kampanjer i framtiden.
|
Webbot, förlåt men har du några belägg för det här? Vill absolut inte klanka ner på ditt svar, för det var bra och intressant. Men om du har rätt i det du skriver så ska jag genast omstrukturera mitt konto. Har annonser upp till 50% ctr men sen andra annonser under 1% i ctr under samma adwords konto.
Tacksam för svar