Citat:
Originally posted by Terabyte@Nov 30 2008, 13:37
Du har fortfarande inte svarat på frågan varför du inte betalar 800 kr, laddar ner uppdateringen och hämtar den informationen du behöver?
|
Svar på din fråga: För att jag inte fick erbjudandet av Sten.
Jag sa till honom att jag ringer för att mot betalning få hjälp. Till svar får jag då att jag har en obetald faktura gällande ett serviceavtal hos dem = vi arbetar inte gratis, du kan inte få hjälp.
Men jag säger ju att jag vill betala upprepar jag då. ( något belopp nämndes inte). Ja, vi kan i alla fall inte arbeta gratis osv...
Jag tolkar det som att Sten anser att jag inte betalat tidigare och inte tänker göra det nu heller? För om han valt att tro på mig skulle han ju sagt:
Det är klart vi hjälper dig, men du kommer då att få en faktura på serviceavtal eftersom det är så vi arbetar. Nu tolkade jag det som att jag till att börja med måste betala den "obetalda" fakturan för att support över huvudtaget ska kunna bli aktuellt.
Och anledningen till att den fakturan inte är betald verkar inte Sten tycka är ok idag mer än ett år efter att han muntligen strök den.
Jag tror helt enkelt att han svarade snabbare än han tänkte och han aldrig reflekterade över vad jag
sa utan vad han
trodde jag menade och kanske rentav vad han är van att få höra dagarna i ända. Folk som ringer och vill ha gratishjälp med "småsaker"?
Det hela var ju så absurt att jag ringde upp honom igen, och sa att om du kallar det serviceavtal eller fakturerar mig enbart för det jag vill ha hjälp med är ju struntsamma. Ja det får du fundera på säger Sten då till mig.
Om det hela enbart beror på att vi talat förbi varandra och att jag missförstått det hela borde väl Sten tydligt ha förklarat det. Men jag har hela tiden fått uppfattningen att jag till att börja med måste betala den gamla fakturan. Ja, ja förstår helt enkelt inte det hela. Här säger Sten att fakturan är struken, till mig på telefon och i sitt första inlägg säger han ändå att den är obetald. Det finns många "obetalda" fakturor runt om i landet om man kallar alla strukna/krediterade fakturor för obetalda.
Och om det finns en irritation och erfarenhetsbank hos Sten som styrker detta är en sak, men det är farligt behandla alla kunder med den som mall. Och att sen spä på konfilkten med att anklaga mig för "bombning" av deras hemsida är inte direkt en försoningsgest.