Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-30, 10:45 #27
Tomas J Tomas J är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2008
Tomas J Tomas J är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2008
Jag gillar inte att få ultimatum att jag ske betala en ett år gammal faktura för en tjänst jag aldrig fått. Sten förklarade för mig att om jag ville köra programmet på Vista var jag tvungen att uppgradera programmet och teckna serviceavtal - då gjorde jag det.

Jag fick försök till hjälp men inte det jag behövde och fick således aldrig igång programmet på en helt ny dator.

Men det tog också tid av mig ca en arbetsdag att ringa, mejla och sitta i telefon och på egen hand utföra tips och trix som de bad mig göra. Tyvärr utan resultat, så det är inte bara Sten som betalat med arbetstid. Jag gjorde det också och på köpet fick de en viktig varningssignal om att deras programvara ännu inte var helt kompatibelt med Vista - information som måste vara mycket värdefull för dem, särskilt som jag upprepade gånger fick höra att de inte hade problem med Vista och att det fungerade i deras tester.... nu skriver Sten att de vid den tidpunkten ännu hade vissa problem.... så lät det inte då.

Jag ringde inte med fel inställning, jag var vid gott mod och sade redan till kvinnan som svarade och som senare kopplade mig vidare till Sten att jag önskar hjälp mot betalning. Vilket jag hos Sten upprepade flera gånger.

Vilket företag ringer du från frågar då Sten. Jah, du har en obetald faktura här kontrar han med. Jag friskar då upp hans minne om ärrendet. Men han "lyssnar" uppenbarligen inte och resten, ja den känner vi till. Jag bad ju om hjälp och Sten kunde då ha sagt att visst hjälper vi dig, men då får du betala 800 kr. Istället verkar han ta mig för att vara en kronisk lögnare som de aldrig kommer att få betalt av och väljer därför att inte tillmötesgå mig. Jag föreslog aldrig något pris när jag ringde, det är upp till säljaren att säga vad det kostar och så får väl kunden själv bedöma om det är värt det.

Jag ville lufta min frustration här men är nu än mer frustrerad nu då jag är helt paff över bemötandet från Sten som gått från dåligt till katastrofalt iom de anklagelser om sabotage av deras hemsida han vill tillskriva mig.

Likväl gillar jag inte att en (1) dispyt ska få stora konsekvenser. Det har inte varit min mening att svartmåla och utpressa. Jag är ingen rättshaverist och vore det så hade jag väl på bred front försökt skriva om företaget på alla upptänkliga ställen.

Jag står helt fast vid att jag har blivit dåligt bemött och vad jag har sagt här. Men jag kommer att redigera namnet på Stens företag i mina inlägg för att Google inte lika lätt ska toppa det i sina sökresultat. Det är inte mitt syfte att hänga ut Stens företag på nätets största sökmotor. Alla som läser här kommer likväl att se och förstå vilket företag det handlar om.
Tomas J är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat