Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-30, 00:47 #16
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2004
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar

Reg.datum: Dec 2004
Att betala mer skatt, där håller jag inte med dig Conny, folk visar en vilja att kunna tänka sig betala mer skatt om det går till det som de tycker är viktigt. Och det är det gamla vanliga, en bättre skola, en bättre sjukhusvård, en bättre åldringsvård, bättre rättssäkerhet, etc, det kan folk tänka sig betala mer för.
Men då det inte levereras, vare sig av tidigare regeringar eller av nuvarande så är intresset inte så stort att betala mer skatt.

Ang Skatteverkets kampanjer så kan jag inte direkt påminna mig det du nämner att det har förekommit tidigare. Men rätta mig om jag har fel där, tack.

Sedan är det väl knappast Skatteverkets sak att få folk och bli entreprenör.
Vem som skall göra det kan vi diskutera.
Men att aktivt driva någon form av kampanj för att få folk att starta egna företag är ett lite tveksamt förfarande.
Vi som driver egna företag vet vad det innebär ifråga om arbetstider, egen lön under ett uppbyggnadsskede. Åtagande med borgen mot banker osv.
Och många som trillar i fällan att starta eget kommer aldrig igen om de misslyckas första gången.

För att lyckas krävs en del av det du tar upp i andra inlägg Conny, affärsplan, genomtänkt strategi etc.
Så att säga att det bara är försöka om och om igen om det misslyckas är att slira lite på hur verkligheten ser ut.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat