Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-29, 18:37 #11
Sten_UNICELL Sten_UNICELL är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 20
Sten_UNICELL Sten_UNICELL är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 20
Kunden har alltid rätt. ... Eller???

Jag vet att jag inte är ensam här i världen om att ta betalt för de tjänster vi utför. Det finns åtminstone ett par företag till här på jorden som lever på det hemska tilltaget att ta betalt.

Tomas på Smart Fritid (som också lever på att ta betalt -eller?) har köpt ett program av oss. Hos oss väljer man själv om man vill teckna ett serviceavtal eller om man vill avstå från service. Det är Ok för oss vad man än väljer.

Tomas på Smart Fritid valde inledningsvis att avstå från service, vilket för oss är helt OK, men i samband med byte till Vista beställde han ett serviceavtal. Vi skickade då en faktura som inte blev betald och som vi också avstått ifrån att kräva in betalning för. Den återfördes i vårt system för över ett år sedan. I och med detta var vi tillbaka i utgångsläget där Smart Fritid inte längre har något serviceavtal med oss.

Läget är inte annorlunda nu. Smart Fritid har inget serviceavtal. Vill Smart Fritid ha hjälp av oss, då måste man betala för sig. Det kostar 800:- + moms och då ingår den senaste programversionen och 1 års fri telefonservice. Tycker han detta är för dyrt, då får han vara vänlig att avstå från vår hjälp - det är ok för oss. Det är inte konstigare än så. Vi säljer programvara och vi säljer service. Vill man ha service - då får man betala den ohyggliga summan av 800:- kr. Absolut inget oskäligt pris t.o.m. billigt. Vill man inte ha service då slipper man.

I det läget HOTAR KUNDEN OSS med att smutsa ner vårt namn i diverse forum. Snyggt jobbat! Gå in på NK och peka på det Du vill ha - får jag det inte gratis - då svärtar jag ner Er på diverse forum - OCH DET FUNKAR!!! - MEN DÄR HAR INTE KUNDEN RÄTT!!!! Det kallas för utpressning!

Tomas skriver redan i sitt första inlägg: " Istället det vanliga snacket, att vi kan inte arbeta gratis.... osv." vilket ju visar att vi i samtalet anger att vi måste ta betalt. Ta betalt för vad - jo för att han ska få hjälp. Vi kan ju inte ha sagt "Vi kan inte jobba gratis för vi vägrar att hjälpa Dig" - Det måste ju ha sagts i ett sammanhang typ "Om du vill ha hjälp måste Du betala vi kan ju inte jobba gratis".

ConnyWest skriver:" Om UNICELL nu erbjuder sig att hjälpa kunden genom att utan tjafs plocka fram epostadresserna enligt kundens önskemål och fakturerar för sitt arbete med säg 500-800 SEK på en engångsfaktura så är saken ur världen." Men det var ju det Smart Fritid inte ville vara med på. Vi har inte vägrat att ge hjälp - OM VI FÅR BETALT. Är det så konstigt att man tar betalt för det arbeta som man utför??? Vad lever alla andra på?? Så fort någon knystar om att skriva i forum - ska man då dela ut allt gratis, stänga kassan och gå hem?
Detta gäller ju inte bara UNICELL detta gäller alla företag.

.... Och som av en händelse är det någon som "Bombat" vår hemsida idag - har aldrig hänt förr men händer nu.
Först utpressning sedan detta! Snyggt jobbat.
Sten_UNICELL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat