Citat:
Hur administrerar man server? Är det möjligt att köra remote, t ex Nexus eller liknande?
|
När du fått servern uppsatt så har du ju möjlighet att antingen via Telnet/SSH (Linux) eller fjärradministrationen/Terminal Services (Windows) för att logga in på servern.
Citat:
Hur ligger det till att installera program på servern? Är det fritt fram, eller måste man hålla på och joxxa fram och tillbaka?
|
Tja, det är ju "din" server så du får ju installera vad du vill på den.
Citat:
Hur fungerar det att administrera domäner mot servern? Kan man ha obegränsat med domäner?
|
Beror på kontrollpanelen och hur många domäner som ingår i licensen för kontrollpanelen du (oftast) får med. Men det går att uppgradera till fler domäner i licensen om man önskar.
Citat:
Hur fungerar det om man vill uppgradera servern?
|
Hårdvaru- eller mjukvarumässigt? Om vi tar EV1 som ett exempel så står ju du för alla uppgraderingar mjukvarumässigt vad gäller buggfixar, säkerhetsfixar och kernel-kompileringar (Linux). På Windows kör du ju WindowsUpdate precis som vanligt. Hårdvaru köper du till extra som en månadskostnad som EV1 installerar åt dig. Mer minne brukar vara det första man fixar.
Citat:
Enligt Adsense står det att om man har server i USA hålls 30% av inkomsterna inne av IRS och jag vill ju inte betala både rsv och irs =/...?
|
Kan jag tyvärr inte svara på. Någon annan?
Citat:
En del av svaren skulle jag säkert kunna få genom att maila supportern, fast jag är säker på att jag får bättre svar av er. Många av er har ju stor erfarenhet av dessa aktörer, främst ev1.
|
Nej, men pratar du med sales först så brukar de kunna vara hjälpsamma. Annars finns oftast mycket information på sajterna. Kolla speciellt över TOS och AUP (Terms of Service och Acceptable Usage Policy) innan du beställer något.