Ämne: Dibs just nu
Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-27, 23:15 #3
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Dibs fungerar under all kritik. Jag har massor med tappra kunder som misslyckas med sina kortbetalningar pga störningar hos Dibs och som tvingas välja en annan betalningsmetod. Jag loggar trafiken i shoppen, så jag ser när kunderna har försökt sig på en kortbetalning, utan framgång. Närmare hälften av alla kunder som beställer mot postförskott har tidigare försökt att göra en beställning med kort. Hur många kunder som helt enkelt lämnar shoppen, utan att välja en annan betalningsmetod har jag däremot inte koll på.

Problemen är alltså inte begränsade till att vi ibland inte kommer åt vår kontrollpanel hos Dibs. Eller att det helt enkelt inte går att dra pengar från kort. Utan i stort sett allt fungerar illa.

Jag har pratat med kollegor/konkurrenter som har varit i kontakt med Dibs. Enligt Dibs själva så har det med någon serverflytt att göra. Under all kritik skulle jag säga. Jag har tänkt ringa och skälla ut dem, men det har inte blivit av. Ska dock ta tag i det imorgon.

När Dibs fungerar så kan jag ha 4-5 kortbetalningar på en timme. När Dibs inte fungerar så kan det bli 4-5 på en dag. Vad det här kommer att kosta i form av inkomstbortfall under julhandeln vill jag inte ens tänka på.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat