Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-27, 02:35 #10
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus_A
Se upp för burst. Du får ibland minne extra som dina program glatt hugger in på, sen dras det plötsligt tillbaka och dina program kraschar. Inte bra. Bättre att ha jämnt med lite minne och anpassa efter det än att servern går ner lite då och då.

Burst fungerar inte på system som windows så är inget man ens kan fundera över, även om det även värdelöst köra burst och ej riktig virtualisering i seriös driftmiljö.

Citat:
Originally posted by -grazzy@Nov 26 2008, 17:31
Även värt att nämna att många vpser har fler begränsningar än minnesanvändningen. Exempelvis öppna parallela filer och antal filer på filsystemet.
Man skall också veta att minnesanvändningen i unix inte beräknas korrekt om man använder verktyg som free utan det är nästan dubbelt så mkt som förbrukas för mig på mina vpser egentligen.
Det problemet har du bara på ej riktig virtualisering, utan bara exempelvis på OpenVZ eller liknande.

Och du kan inte köra Windows på det ändå så.

Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Nej nej inte 256 MB ram för windows. Det man måste tänka på är att disk i/o (swap) är segare än på en fysisk server vilket resulterar i att virtuellt minne är segt. 768 MB bör fungera bra, det kör vi som standard i våra vmwareinstanser.
Det kan vara värt att notera att Virtuozzo har något som heter OS virtualization och det är inte samma sak som en virtuell server baserad på t.ex. VMware.
Jag har faktiskt testat köra Win 2003 på vmware och 256 i minne, men det fungerar faktiskt. Men som sagt är ju inget om du ska hosta något som drar massa besökare.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat