Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-27, 00:20 #10
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
MMC: Att få betalt och betala i dollar är verkligen inte skäl nog för att satsa på ett amerikanskt företag om du bor och arbetar här i Sverige. På minuskontot får du nämligen räkna med att det är en riktigt jobbig procedur att starta bolaget och du kommer troligen behöva konsulthjälp. Det finns sedan en risk att du kommer behöva konsulthjälp under driftens gång då u t.ex. inte har lika bra koll på den delstatens lagar som du har på Sveriges lagar. Sist men inte minst så ger det inga skattefördelar utan du åker snarare på en massa skit från RSV. 3:12-reglerna gör att du eventuellt kommer tvingas ta in en skattekonsult för att komma underfund med vad du ska betala i skatt där borta och vad du ska betala i skatt här.

Jag håller därför med studiox och skulle rekommendera någon typ av filial. Jag vill inte låta nedlåtande, jag har själv haft liknande idéer men kommit fram till att det inte är försvarbart att starta ett amerikanskt bolag om man bor i Sverige.

OT: Vet någon hur det är med delstatsskatt kontra federal skatt. Om det nu är som jag tror, att man får betala en massa procent till staten även om man startar bolaget i Nevada så är det ju lite av falsk marknadsföring.
rhuse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat