Medlem
|
|
Reg.datum: Sep 2008
|
|
Medlem
Reg.datum: Sep 2008
|
Hej
Du måste skämta. Det du begär är höga krav utan att kravspec. Dvs. du kommer designa kontinuerligt och sannolikt öka dina behov allt eftersom. Och då hade jag förväntat mig bättre betalt.
Nåväl, lätt att klaga från mig. Därför vill jag även tipsa dig, framåt.
1. Gör en kravspecifikation både i design och i textform, dvs uttryck o meningar vilka funktioner du vill ha. Och hur det ska fungera. Och "försegla" denna kravspec. Du vill säkert betona att du vill ha dokumentation på allt också.
2. Tänk ut en miljö du vill ha allt i, dvs på ett webbhotell antagligen, eller vill du ha det på en egen dator. Då behövs det ännu mera kunskap. Mitt råd är att, avvakta, och rådfråga programmeraren vilken miljö denne trivs i, samt hur denne bedömmmer. Det är ju antagligen programmeraren som kan det. Var flexibel. Tänk även pengar.
3. Ersättningen, med de tankar och tuffa krav på programmeraren, antog jag att du skulle nämna siffran 30 000 kr eller så. Och så sagt, vad händer när du kommer på att du vill ha tillägg, som du glömt nämna i kravspecen. Och vem ska underhålla detta senare. Försök nöja dig med en kravspec. och nå det målet.
Jag är en normal programmerare, men är inte i den klass du önskar. Lycka till. Kanske en tanke till. Eventuellt skulle du om du kan, försöka samarbeta med en programmeringskunnig som delägare.
/ Tony
|