Citat:
Originally posted by Tez@Nov 13 2008, 23:59
Usch, vilken surpuppa jag har blivit märker jag. En gång i tiden brukade jag vara trevlig och tillmötesgående i telefon... Kunder är jag förstås fortfarande trevlig mot.
|
Jag har sålt system flera gånger till säljare som ringt upp mig för att sälja...
Sedan, visst är det trevligare med en givande konversation än en "neggig"? Man blir på så dåligt humör själv, och det smittar säkert av sig när du ska vara trevlig mot dina kunder.
Som Conny säger, det gäller att skapa förtroende och få kunden att förstå att man verkligen är SERIÖST intresserad av att lyssna på vad de har för funderingar/problem, och därefter presentera en lösning för att därigenom kunna göra deras vardag enklare.
Om man inte är seriöst intresserad av det man säljer ska man nog hitta något annat att jobba med som passar ens personlighet bättre. Ju komplexare produkt, ju större behov av seriositet/kunskap (förstås).