Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-26, 15:20 #15
Specter-Lennart Specter-Lennart är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 12
Specter-Lennart Specter-Lennart är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 12
Citat:
Originally posted by Tez@Nov 13 2008, 23:59
Usch, vilken surpuppa jag har blivit märker jag. En gång i tiden brukade jag vara trevlig och tillmötesgående i telefon... Kunder är jag förstås fortfarande trevlig mot.
Jag har sålt system flera gånger till säljare som ringt upp mig för att sälja...

Sedan, visst är det trevligare med en givande konversation än en "neggig"? Man blir på så dåligt humör själv, och det smittar säkert av sig när du ska vara trevlig mot dina kunder.

Som Conny säger, det gäller att skapa förtroende och få kunden att förstå att man verkligen är SERIÖST intresserad av att lyssna på vad de har för funderingar/problem, och därefter presentera en lösning för att därigenom kunna göra deras vardag enklare.

Om man inte är seriöst intresserad av det man säljer ska man nog hitta något annat att jobba med som passar ens personlighet bättre. Ju komplexare produkt, ju större behov av seriositet/kunskap (förstås).
Specter-Lennart är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat