När jag öppnade min nätbutik
www.chilihouse.se i mitten av maj i år så anlitade jag euroline. Mer av slump för att en vän till mig använde dom och det fungerade bra. Jag missade att läsa genom kontraktet ordentligt, eller i alla fall den delen där det står att dom skulle hålla mina pengar i 30 dagar. Ja jag vet att det är mitt eget fel men misstag händer.
Hur som helst så växte min lilla butik rätt snabbt och att dom höll mina pengar från kortbetalning drabbade mig hårt eftersom jag inte hade något stort kapital. Jag kontaktade dom och frågade om man kunde ta bort denna regel att hålla pengarna. Det är ju trots allt "reserverade pengar" så fort köpet är genomfört. Men jag fick till svar att det var inte möjligt eftersom min butik var så ny och dom ville ha garanti att det kom in pengar? Ursäkta men betalar jag inte redan en månadsavgift eller?
Så jag sa till kvinnan jag pratade med att "Så ni väljer hellre att säga upp ett kontrakt då än att ändra denna regel?" Jag förklarade också min problematik med att jag växte snabbt. Ja så var det enligt henne.
Jag tackade för mig och ringde babs för att byta till dom, nu får jag pengarna inom en dag eller två.
Sedan när flytten var klar så ringde jag upp euroline igen och ville säga upp avtalet. "Jaha, varför vill du göra det? Är du inte nöjd?" Jag förklarade problematiken igen och fick då till svar "vi skall inte försöka få bort den regeln då?" lämna in en ansökan eller något liknande har jag för mig han sa. Nej det skall vi inte förklarade jag, jag har redan frågat om detta och då passade det inte att ändra reglerna för jag var för ny kund hos er.
Min fråga är nu. Hur tänker ett företag när dom gör så här? Att det har passerat pengar via euroline råder det inga tvivel om. Men att hålla mina pengar i 30 dagar för att mjölka ränta tycker jag inte är ok. Och att då välja att säga upp ett kontrakt istället för att ta bort en sådan regel?
Till saken hör detta att min vän inte hade denna 30 dagars gräns eftersom han haft dom så länge, och det är något som tillkommit senare tydligen.
Nåja, nu har jag babs och är helnöjd.