Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-25, 11:14 #18
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2005
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SweCats avatar

Reg.datum: Nov 2005
Jag har med stort intresse följt denna diskussion, många kloka tankar har framkommit och många bra råd, varav jag också suger i mig en del av dem som en svamp. Jag har på senare tid tänkt att det skulle vara trevligt med någon utbildning eller liknande i just företagande och marknadsföring. Själv har jag hela tiden kört varianten learning by doing, men har insett att det kan vara trevligt att också läsa sig till en del saker så man inte behöver göra alla misstag själv innan man lär sig :-)
Tips på utbildningar och bra böcker mottages gärna, men skippa Alla redaktionen böcker och Bo lunden böcker för dem känner jag redan till.

Pippilotta, jag kan bara säga dig att djurbranschen och barnklädesbranschen verkar vara väldigt lika gällande väldigt mycket. Fast jag tror djurbranschen har betydligt större problem med att verkligen få täckning för sin fraktkostnad. Det är ett stort problem för vår del, vilket gör att jag alltid råder andra med likviditetsproblem att kontrollera att de verkligen täcker sina kostnader vad gäller frakten. Själv har jag stora problem med det, och håller just nu på att sanera butiken på produkter som kostar för mycket att frakta för att det ska vara riktigt lönsamt. Det där med att inte få handla känner jag väl till liksom tanken på en fysisk outlet.
SweCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat