Medlem
|
|
Reg.datum: Sep 2008
|
|
Medlem
Reg.datum: Sep 2008
|
Nya besökare 86%, så jag antar 14 % är återkommande.
Bounce rate 48,19 %
Medeltid på siten 1,33 min
Ja, jag har funnit en stil på subdomänerna, så är genomgånde och klasisk utformning tycker jag. Vad jag sett på guidesidor och för lokala siter, så får de ofta ojämnt innehåll. Och som besökare blir jag inte glad, när jag ser en siten som hävdar sig täcka hela Sverige, men helt hoppat över vissa delar, för att innehåll inte finns eller stoppats in. Typ väljer en lokal del av ett län, och får info om ett helt annat läns stad.
Jo, jag läste väl, om det var du, eller någon som sa sig ha sett en artikel om att 30% av adsenseintäkterna är lämpligt att återinvestera.
Jag har fått en mentor via Nyföretagarcentrum i Stockholm. Jag förstår att om man hoppar ned i båten och kör kommer man framåt med högre risk. Grejen är att jag köpte domänen för 1,5 år sedan för 10 000 kr, och nu så ser jag en god inkomstkälla under lång tid. Men som Ni säger, och jag tänkt, ska man inte bli för girig och snabbsälja ut platsen så att innehållet ej kommer att få plats.
Positioneringen av adsense verkar god, efter vad jag lärt mig av artiklar och dokumentärer runt google.
Tanken är att starta aktiebolag i början av 2009, för att ge mer tyngd och seriositet, men också att kunna skriva bra kontrakt med olika parter.
Det var en gång en man som sa, att jag borde fråga sjukhusen vad de har behov av. Jag håller nere kostnaderna på adwords, genom att köpa 37 öres ord, till sämre plats, men får flera besökare för samma peng. Jag har inte gått ut i media ännu, och tänkte väl se till att kunna ta emot besökarna lämpligt, innan dess.
Det är roligt att eventuellt kunna matcha de 290 st kommunerna. Grunden var att hjälpa mindre rika kommuner att få samma resurser som de rika. Då de har likartade behov och syften med sina medborgare och företagare. Så eventuellt vänder jag mig till en liten kommun, som är "gladare" att få samarbete.
Ja, Ni.... En fråga. Hur många besökare antas denna site komma upp till innan det börjar stagnera i besökartillväxt, om jag inte gör något åt återkommande besök?
Vad är normalt? 200 000 besökare i månaden?
Först blev jag lite besviken att "bara" gå för Sverige, men att översätta denna till olika språk, kan ju göra att den blir av typen visitsweden site.
Men som sagt först finn någon eller några stabila inkomstkällor, är tanken nu. Så aktiebolaget kan stå på fötter när det kommer igång. Jag vil ha AB för att inte krocka med min egen lön som programmerare på heltid.
|