Citat:
Originally posted by ConnyWesth@Nov 25 2008, 01:26
Det är ytterst osmart att "köpa länkar", Google letar med ljus och lykta efter tips om såna och stänger ned dessa omedelbart de upptäcks. Google har en egen tipssida som jag skickade upp i någon tidigare tråd. Detta gäller betalda länkar.
Se tidigare diskussion i ämnet:
http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...pta+länkar&s=wn
|
Tack för omtanken Conny

. Men SEO är ett ämne som jag behärskar lika bra som du skriver affärsplaner.
Syftet är som sagt att testa hur länkar från kataloger värderas nuförtiden. Ju spammigare länkar jag kan komma över, desto bättre. Min gissning är att ett sådan länkpaket kommer att sänka webbsidan helt i Google för några veckor/månader framöver. Men jag utesluter inte heller att den här typen av länkar mycket väl kan vara effektiva för enklare sökord som inte filtreras särskilt hårt av Google. Det var två år sedan jag gjorde ett test med många inlänkar från länkkataloger och Googles algoritmer utvecklas som bekant hela tiden.
Jag skulle aldrig köpa länkar av den här typen till någon av mina seriösa eller viktiga sidor. Det blir naturligtvis någon ny och meninglös domän som jag "offrar".
Sen får vi se Matt Cutts förtjänar sin höga lön.
Observera att jag precis som Fredrik påpekar inte heller avser att köpa länkar. Jag vill köpa en tjänst där andra för in en av mig angiven url i kataloger. Googles algoritmer bör dock inte göra någon större skillnad mellan dessa länkar och köpta länkar.
Edit: Observera att alla länkar från kataloger inte behöver vara spammiga eller dåliga. Avgörande är naturligtvis vilka kataloger det rör sig om och i vilken takt som inlänkarna tillkommer.