Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-24, 23:38 #9
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Originally posted by TonyL@Nov 24 2008, 22:02
Jo, tack, det är tanken. Har ett första mål att försöka tjäna 1 000 kr per månad och kommun hos subdomänerna. *Och skulle jag ägna full tid, så låter ju en tusenlapp i vinst per månad och kommun inte så svårt. Därför tänkte jag mig telemarketing. Men jag vill inte slarva bort möjligheten med vad som "helst innehåll". Adsense finns med under utvecklingsfasen, och har givit bra omkostnadsintäkter. Besökarantalet ökar just nu med 25% per månad under vår och höst. Trevligt med google, men vill ju finna bra innehåll. Grunden är gjord nu. Så det är dax för kvalítén nu tänkte jag.

Besökarna kommer för googleträff till adresslistor samt myndighetsförklaringar, samt 4 000 skriver direkt kommun.se
Jag har adwords där jag promotar skola, bibliotek, simhall, vård. (60 - 150 besök om dagen) Jag ville testa köpa lite besökare, för en del av adsensintäkterna. Men har ju bara adsense, så går förhoppningsvis jämt upp där.
Inkomsttips
Tänk långsiktigt!

Du kan satsa 30 procent av intäkterna på annonsering via Google AdWords, det boostar upp takten som användarna hittar till din site.

Var noga med att skapa kvalitet på din site. Lägg upp en sida där användarna kan skicka frågor och synpunkter om vad de saknar eller tycker borde förbättras.

Eftersom du har en bra besöksutveckling med + 25% per månad så tycker jag inte du ska bli för girig utan bida din tid fortsätt med små förfiningar. Intäkterna öjar ju även om du inte gör så mycket med siten.

AdSense är en bra intäktskälla för den typ av site du har, det skulle krävas aldeles för mycket jobb om du skulel sälja annonser själv.

Ett tips är dock att börja fylle subdomänerna med information och här är det ju nästan 300 kommuner så du kommer garanterat att ha ett heltidsjobb bara med att fylla på med info. Se då till att prioritera de befolkningsässigt största kommunerna först.

Tänk oxo på att inte göra en kopia av kummunernas egna sidor, de har ofta heltidsanställda webbansvariga som fyller på med info på deras egna sidor. För att tävla med dem skulle du säkert behöva ett 100-tal anställda. Du är själv nu, anpassa ambitionen till det så du inte tar dig vatten över huvudet. Håll stenhård kontroll på kostnaderna så de inte blir för stor del av intökterna.

Men som andra skrivit här i tråden så är det viktigt att du tillfö sånt som inte finns på andra ställen på webben och som gör din site unik.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat