Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-24, 21:54 #1
RiktigtKaffe.se RiktigtKaffe.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 118
RiktigtKaffe.se RiktigtKaffe.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 118
Jag har en annonsör som vill ha en flashannons på min sajt och vi vill då självklart kunna räkna klickan.

Google skriver så här:


Citat:

Korrekt clickTag-implementering:
Variabeln clickTag är en standardmetod inom branschen för att spåra klick i Flash-annonstexter. Problem med Flash-annonstexter kan bero på en felaktig clickTag-implementering. Kontrollera följande om du vill felsöka implementeringen:

Att annonsören har infogat clickTag i FLA-filen innan den konverterades till den SWF-fil som lades upp i Google-annonshanteraren.
Att variabeln clickTag är korrekt implementerad i knappaktiviteten. I funktionen getURL() i aktiviteten ska klickadressen anges som clickTag och målfönstret ska ha värdet "_blank". Till exempel: getURL(clickTag,"_blank");.
Men räcker det verkligen med detta? Ingen identifieringskod eller liknande?

Hjälp en okunnig!
RiktigtKaffe.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat