Medlem
|
|
Reg.datum: Dec 2007
|
|
Medlem
Reg.datum: Dec 2007
|
Stort tack Conny för ditt engagemang och dina många kloka svar!
Inser att vi behöver jobba mkt mer att få ner lagervärdet och få tätare leveranser där det är möjligt.
Läser och räknar och läser och räknar:-)
Vårt största problem är att många leverantörer har bristfälllig lagerhållning själva så det brukar alltid bli irriterande restnoteringar för långa perioder även om vi beställt i tid-som sagt barnbranschen är en märklig bransch på många sätt.
Jag har i många år innan jobbat med försäljning i andra branscher och där stod säljarna på kö för att komma in-här får man leta med lupp under alla stenar för att hitta leverantörer som inte kräver att man har en butik "på gatan" för att få sälja deras varor:-) Trodde inte mina öron första gången jag fick höra detta men det är mycket mycket vanligt bland leverantörerna i Sverige med denna syn.
På onsdag slår vi upp dörrarna till vår fysiska butik o vi kommer att ansöka om att starta dotterbolag för detta. En följdfråga blir ju då hur man gör med lagret som ju nu finns i nuv AB-köper dotterbolaget lager av AB till butiken eller ska man göra det i separata inköp o leveranser?
|