Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Dec 2007
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Dec 2007
|
Jättebra tankar och feedback, tack allesammans!
Jag har suttit och surfat runt lite, räknat och jämfört. Just nu lutar det åt Lenovos ThinkPad SL300, det där med inbyggt 3G och HDMI hade jag inte ens lagt märke till men det vore riktigt schysst. DELL 1330 är inte heller helt uteslutet, även den hade HDMI, dock så blir den nog lite för dyr.
Den första Fujitsun är inte heller helt utesluten, docka och ett extra batteri hade varit riktigt trevligt. Att köpa ett extra batteri och en docka till någon av de andra modellerna (de som har stöd för docka vs) så skulle bara det gå på mellan 2500 och 4000 kr. Dock så säger mig processornamnet mig inte särskilt mycket, "Intel Pentium T2390". Hur vet jag om det är en dubbel- eller enkelkärnig? Men det är ju trots allt en pentium (och inte en celeron) så det kanske skulle vara tillräckligt!?
Mac är nog uteslutet, jag ska ge det en chans nångång, men jag är inte redo än.
Den som egentligen är bäst hittills är en Thinkpad med bl.a. 13,3" skärm, 1440 x 900 i upplösning och en vikt på under 1,5kg. Men den kostar mer än dubbla min budget. Vi får se vilken det blir!
Edit: Googlade Fujitsuns processor och den verkar vara en "Dual-Core Mobile". Jag tror nästan att det får avgöra, det känns som det mest prisvärda. Vad tror ni?
|