Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-24, 00:03 #16
objx objx är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2008
objx objx är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2008
Jag kan bara ge toppbetyg till Oderland.

Under de 4-5 år som jag har arbetat med webbutveckling så har jag använt deras webbhotell både för egna projekt men även rekommenderat dem till mina kunder.

Det som gör mig till en nöjd kund hos dem är följande:

- Stabila servrar (har inte hört någon kund som sagt att deras hemsida legat nere)

- Snabb överföring mot FTP (både upp/ner)

- Suverän kontrollpanel (cPanel) på alla deras konton med möjlighet att kontrollera e-postadresser, domäner, subdomäner, vidarebefodring av trafik, besöksstatistik via Awstats och Webalizer, cron-scripts, MySQL-databaser, remote MySQL m.m.

- Utmärkt support. Till en början var jag tveksam till att de hade rätt begränsade telefontider. Men när jag upptäckte att de nästan alltid svarar inom 10 min på supportfrågor via epost så kändes det mindre viktigt.
Dessutom så upplever jag att alla i personalen är kunniga och vet vad de pratar om.

- Ekonomi. Nu har ju Oderland ändrat deras priser från deras tidigare brons/silver/guld-kontoupplägg. Men fortfarande så får man väldigt mycket för pengarna.

Det enda jag saknar är någon form av motsvarighet till LoopiaDNS.
Dvs. möjlighet att via kontrollpanelen registrera nya domäner som direkt kopplas till mitt konto, och där fakturan skickas ut per automatik.

chris77: Jag skulle föreslå att du ringer och pratar med dem. Tala om vad du behöver, och fråga vad de rekommenderar.
Jag testade deras resellerkonto för nåt år sedan, och hade lite svårt att komma överrens med cPanel's Web host manager som de använder för resellerkonton.
Men det kanske bara var jag som var trög.
objx är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat