Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-23, 15:59 #22
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2008
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar

Reg.datum: Apr 2008
Skitsnack, skulle jag säga (med viss reservation för att jag inte vet exakt vad som hänt)

Kort och gott, du har sålt en produkt till en kund som inte har gjort vad den skulle.

Det borde vara problemet för dig att lösa, rör det sig om en hållare för en iPhone så får jag nog hålla med om att den faktiskt borde klara av att hålla en iPhone, som någon varit inne på, köper du ett fäste för en vägg-tv så tror jag att du förutsätter att det fungerar för det ändamålet, och ramlar tvn ner pga. ett felaktigt väggfäste så tror jag du vill ha ersättning för tvn för 15.000 som går sönder och inte bara för fästet som kostar 1000 kr, eller ?

Vanliga kunder ? Innebär det tysta kunder som inte ställer krav, eller bara kunder som trots att dom fått en felaktig produkt inte haft oturen att bli drabbade på detta sätt ? Detta är en kund som valt er, och där ni när kunden påtalar ett fel, försöker hitta så många kryphål som möjligt, ni försöker dessutom att hitta kryphål i era egna avtal , att använda MOT kunden, lycka till med framtida affärer.

Hur hade du tänkt att du skulle utnyttja att varan är er tills fakturan är betald ? Att hävda att kunden haft sönder och sedemera stulit den ? Kan man då kombinera reklamationsrätt/garanti med motsvarande kredit, kan man som företag vid varje reklamation istället välja att anmäla kunden för att han förstört DIN produkt istället för att åtgärda felet på produkten, smart!

Man får väl ha förståelse för att kunden inte vill ha en ny produkt, hade du då istället för att ta den här ställningen, skickat en returfrakt till kunden så hade stora delar av problemet varit löst (tänk efter nu, om du nu verkligen menar att du har för avseende att betala returfrakten, du hade haft din produkt, fakturan hade du kunnat stryka, hade kunden haft ytterligare anspråk på dig så hade han fått driva det separat, och tills han vidtagit dom åtgärderna, så hade du inte behövt ha någon kontakt med kunden, detta är ju en inställning du fortfarande kan ta, jag gissar att hållaren är hyfsat billig, att du i din tur har små möjligheter att reklamera varan, men du vill jävlas tillbaka ?

För kunden handlar det självklart om kundbemötande, något du väl måste inse.

Igen, man måste väl kunna förutsätta att en hållare för en iPhone också fungerar för det andamålet, hur hade DU reagerat som kund i det läget ?
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat