Visa ett inlägg
Oläst 2004-10-15, 00:29 #9
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Ta följande ovetenskapliga statistik

800 x 600 13.7 %

och säg att det är så få så de får scrolla.

Tänk då även följande. Är jag beredd att förlora 13,7 % av mina potentionella kunder? Bland dessa 13,7 % procent kan det finnas en riktigt bra kund som köper mycket.

Egentligen kanske det inte är så intressant att veta vilken skärmupplösning mina besökare har utan vilken skärmbred mina kunder har. Det kan faktiskt vara på det viset att av mina kunder har 70 % skärmupplösningen 800 x 600.

Det kan faktiskt vara på det viset att jag säljer en eller flera produkter som tilltalar folk som även tilltalas av webbläsaren Firefox. Om jag då tittar på hur många människor som använder IE och beslutar mig för att bygga sidan för IE och inte vill ödsla tid eller pengar på att få en den fullt användbar på FF, då är fråga hur många kunder jag har förlorat.

Man skall nog vara väldigt försiktig när man väljer att diskriminera någon oavsett om det gäller webbläsare eller skärmupplösning.

Det skulle även kunna vara på det viset att två webshopar som säljer i stort sätt identiska produkter med ungefär samma priser men har olika skärmupplösning får kunder efter sin skärmupplösning. Vad jag menar är att kunder som har skärmupplösningen 800 x 600 väljer att handla från den webbutiken som stödjer den skärmupplösningen än den andra webbutiken som har en högre upplösning som därmed kanske krånglar till det hela.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat