Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-22, 16:39 #6
heimer heimer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 49
heimer heimer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 49
Citat:
Originally posted by Jan Eriksson@Nov 22 2008, 17:30
Det var många uppgifter du lämnade men att säga vad du ska göra och vad som kan hända är svårt. Tex är det en privatkund eller företagskund?
Eftersom kunden säger att han ska anmäla er så skulle jag meddela kunden att eftersom ni ska anmäla oss så låter vi framtida kommunikation ske först efter vi har sett anmälan, dock går det bra att skicka tillbaka produkten så makulerar vi fakturan. Att försöka diskutera per e-post brukar sluta i pannkaka. Fråga inte vart eller hur han ska anmäla osv.
Har ni inte alla uppgifterna på fakturan så be om ursäkt och att ni uppskattar att kunden har gjort er uppmärksam på detta. Att ni nu ska se till att dessa kommer med. Ta inte strid, var artig.

Det är en privatkund.
Angående uppgifter på fakturan är det lite det jag undrar över, Payers alla uppgifter finns ju på fakturan som kommer från dom, vi skickar bara ut en följesedel där vi inte har några företagsuppgifter i dagsläget. Men det framgår klart och tydligt på hemsidan vilket företag som står bakom butiken.

Tack för tipset att vänta med vidare kommunikation tills vi fått se en anmälan, för det är som du säger, konversationen via e-mail börjar bli komisk (vi försöker såklart hålla en artig och korrekt ton, även om det bär emot emellanåt).
heimer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat