Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-22, 12:00 #14
MMCs avatar
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
MMCs avatar

Reg.datum: Jan 2008
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Citat:
Originally posted by -MMC@Nov 21 2008, 19:34
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Inte en chans att detta kommer påverka resultaten för icke inloggade.
Gissa hur många miljoner nya Google konton som skulle sättas upp om så var fallet?
Skulle ju bli rena vilda västern.
Det fina för Google är ju att de i och med sin totala insyn i användares liv via Googlekontot lätt skulle kunna vikta ett kontos inverkan efter användarens totala engagemang. Alltså, om man som jag har ett mycket aktivt Googlekonto med hundratals mail om dagen, 50-60 bloggar i Reader och dessutom en väl uttnyttjad Calendar, så skulle mitt konto kunna få en "UserRank" på kanske 50, men ett nyregistrerat konto eller ett konto som endast används för att ändra i SearchWikin får en ranking på 1.
Tankar?

Tankarna jag får är att om det vore som du spekulerar, då vore ju ett konto med 50 i "UserRank" annu mer värt i manipulationssyfte. Ännu lättare att manipulera med anndra ord. De flesta sajtägare har nog minst ett G konto och det vet naturligtvis Google.
Självklart, men poängen var att man hämtar inspiration från PageRank-algoritmen i att vikta olika noders bidrag efter deras betydelse/trovärdighet. Precis pga det du beskriver får väl algoritmen ha en gräns för påverkan som gör att ett enstaka konto, oavsett hur aktivt detta är, inte kan påverka resultaten nämnvärt. Dessutom arbetar jag ju inte på Google, så de har säkert ett ännu smartare system
MMC är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat