Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-21, 23:29 #18
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Originally posted by Mickee@Nov 21 2008, 12:45
Att konkurera med enbart pris är inte hållbart på lång sikt, men kan ge en bra spinoff effekt i ett tidigt skede . Tänk både en, två och tre gånger innan du sätter priset för lågt. Var aldrig billigt på alla dina varor utan låt din prissättning spegla att det är en produkt av kvalité. Tänk istället på tex paketering och kundupplevelse. Säljer du tex skor, låt kunden fritt byta modell/storlek. Då visar du att du är service minded och kunden kommer förhoppningsvis återkomma inom ett halvår för att köpa sina nästa par skor hos dig. Du har då startat uppbyggandet en långsiktig relation med din kund. Du blir helt enkelt en pålitlig leverantör av skor i kundens ögon.


Visa att du bryr dig om produkterna du säljer och tar ansvar för dem hos dina kunder. Detta kommer lysa igenom till dina kunder, om inte annat se till att det gör det!

Komihåg att Bygga varumärke och trust för en e-butik görs inte över en natt.
(skrev ner lite fler tankar om just detta för ett tag sen på http://jorkvist.blogspot.com/2008/06/att-f...t-lska-dig.html )
Mycket bra texter.... tack för det...
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat