Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-21, 22:26 #145
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Citat:
Ursprungligen postat av The Blackjacker
man ska fan inte komma och hänvisa till sina egenpåhittade regler och kräva folk på summor som det inte finns någon laglig grund för.
Och du baserar det på vad? Reglerna är ett avtal som du som kund måste godkänna för att ta del av tjänsten så jag skulle vilja veta på vilket sätt kravet skulle sakna laglig grund.
I just detat fall är avtalet mellan Snaskit och MissDomain, det är väl alla överens om hoppas jag.

Nu hävdar Snaskit (rätt eller fel det kan jag inte avgöra) att det inte var snaskit själv utan en eller flera andra personer som har utfört själva upplägget av de falsifierade buden på dessa auktioner.

I detta läge kan inte MissDomain hävda någon (absolut) rätt att debitera Snaskit enligt deras avtal, just av den anledningen att Snaskit hävdar att han inte genomfört de falsifierade buden.

MD har inget avtal med de av Snaskit påstådda förövarna och om så vore fallet skulle givetvis MDs krav riktas mot dem i stället.

I dtta läge måste givetvis Snaskit göra en polisanmälan av de han misstänker ha olovligen använt hans identitet och lagt bud somställer honom inför stora tråkigheter i sin affärsrelation med MD.

Om Snaskit är smart och en rättskaffens person så är han samarbetsvillig och lämnar identiteten på de misstänkta till polisen (inte alls till MD för det skulle kunna vara ärekränkning eller falsk tillvitelse om det visar sig vara fel).

Observera att det inte bara är ett enkelt avtalsbott att utge sig för att vara en annan person än man är genom dataintrång med andrs behörigheter utan det är ett brott som är straffbart enligt brottsbalken. Brottsbalken har betydligt högre rättslig prioritet än vad en civilrättslig avtalstvist har.

Av den text jag läste i början av denna tråd så framgick att MDs representanter hade en mycket otrevlig och oresonlig ton i sina mail till Snaskit, vilket givetvis ärhelt oprofessionellt. Vi har säkert inte sett alla mail som bollats mellan parterna eftersom jag tvivlar på att det är all konversation som har publicerats här på forumet.

Snaskit har publicerat två mail från MD men MD har inte presenterat ett enda "bevis" för sin version av historien, endast helt egenformulerade påståenden, om jag inte missat något vesentligt.

De debattinlägg som publicerats har till stor majoritet varit sympatier för MD, men ingen egentlig bevisning för att MD har fog för sina anpråk, det hör väl kanske inte heller hemma i denna typ av forum utan bör presenteras för polis och andra rättsinstanser.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat